Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Bradigus verkar vara svår att handskas med :)

2 posters

Gå ner

Bradigus verkar vara svår att handskas med :) Empty Bradigus verkar vara svår att handskas med :)

Inlägg  Danne fre nov 21, 2014 1:13 pm

Ser ut som att Bradigus thema lista är Jobbig för att den Blockar LOS väldigt effektivt... Dock känner jag lite som Magnus gör om Sin Giffon Spam Lista.. Att jag vet ej om jag Pallar fixa 5 till Woldwatchers (har två just nu) för att spamma 7 stycken I hans lista... Känns som att man på sikt riskerar att inte få någon användning av så många..

Kan möjligen tänka mig att fixa 2 till men antar att listan endast blir optimal om man kör med minst 6 eller sju stycken... Sad
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Bradigus verkar vara svår att handskas med :) Empty Sv: Bradigus verkar vara svår att handskas med :)

Inlägg  Danne fre nov 21, 2014 2:10 pm

Wold War standard lista


Bradigus +5
-woldwatcher +5
-woldwatcher +5
-woldwatcher +5
-woldwatcher +5
-woldwatcher +5
-woldwatcher = Free
-Woldwarden +9
-Woldguardian +9

Shifting Stones +2
Shifting Stones +2
Shifting Stones +2
Sentry Stones +3
Sentry Stones +3

= 55 pts

Jag funderar dock på en annan ide som ser ut att ge mig mera Bang for the Buck hehe

-woldwatcher +5
-woldwatcher +5
-woldwatcher +5
-woldwatcher = Free
-Celestial Fulcrum +9
-Woldwarden +9
-Woldguardian +9

Shifting Stones +2
Shifting Stones +2
Sentry Stones +3
Sentry Stones +3
Sentry Stones +3

= 55 pts

Jag droppar två Woldwatchers och får in Fulcrumen och 3 extra manikins med sprays... Hmm jag vet ej men känns bara som att denna lista har mera potential.. men jag kan ha fel... Alla Sentry stones får börja med 3 fury så med Fulcrumen, som jag också kan shifta med stenarna så är det väldigt mycket sprays och skott... för att rensa upp infanteri spams känns också som att trippla stenar är helt onödigt... kanske förlorar lite Skogar eftersom Wolds med fertilizer kan klubba ut flera, men jag får mera kontroll på vart jag lägger skogarna om jag använder manikins.. Sedan tappar jag lite synergy potential... Men vet ej hur mycket roll det spelar...

Sedan kan jag ju reparera Fulcrumen med Bradigus vilket är lite intressant... "this model can atempt repairs on any Friendly Construct" står inte beast så jag antar att Fulcrumen är ett OK mål för denna reparation
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Bradigus verkar vara svår att handskas med :) Empty Sv: Bradigus verkar vara svår att handskas med :)

Inlägg  Jocke fre nov 21, 2014 2:58 pm

bradigus har en av dom (teoretiskt) längsta assassination threats i spelet (genom att teleporta sig själv tre gånger och sedan feata) och med en sju åtta synergy stacks så dödar han what ever. det var mycket forum snack, och folk trodde att han skulle finnas över allt på warmachine weekend, men så blev det inte riktigt. han presenterar en sjukt jobbig skew hur som helst.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Bradigus verkar vara svår att handskas med :) Empty Sv: Bradigus verkar vara svår att handskas med :)

Inlägg  Danne fre nov 21, 2014 3:34 pm

Jocke skrev:bradigus har en av dom (teoretiskt) längsta assassination threats i spelet (genom att teleporta sig själv tre gånger och sedan feata) och med en sju åtta synergy stacks så dödar han what ever. det var mycket forum snack, och folk trodde att han skulle finnas över allt på warmachine weekend, men så blev det inte riktigt. han presenterar en sjukt jobbig skew hur som helst.

tror dock inte man behöver tre ports +5 plus... 29 plus reach 31(plus runt 1,5 inch för att det är whitin med stenarna) 32,5 inch känns som total over kill... Dock så blir det +6 för mig i min lista två han har power 13 så det är power 19 med Mat 12 och en assassination range på 24 inches han är ju en large Base också så det kan bli mera ... Och med tre Sentry stones borde jag kunna få fram en nära nog för att suga bort all Fury/focus från fiende Casterns och då borde det vara rätt GAME OVER hehe...

Fulcrum teleport kan också bli sjukt dödlig om man säg börjar med att teleportera den från stenarna om man är second player först upp till 16 inches där stenar två är och sedan ytterligare 13 inch det är Fulcrum min turn ett på 29 incesh som skjuter på hans caster med Continous fire hehe.. och man springer med Bradigus och resten... I min turn två placearar jag om mina stenar för assassination och Gör skogar för att skydda mina stenar och Turn tree Mördar jag fiende castern... ps Manicans är advance deploy ocså så de borde kunna blocka LOss till mina främsta stenar sex stycken AOE 3...

Det är planen Om jag skulle gå second player...  alternativet är att köra ytterligare ett par stenar och droppa bort en poäng för att lägga upp assassination runen i Turn två.. genom att teleportera fulcrum.. rada upp stenarna placera bradigus i turn ett...

Tror att det kan vara en rätt bra taktik Fulcrum teleport... Skjuta sönder saker... Bradigus springer till advanced deployed stenarna.. stenpar nummer två flyttar jag 8 inch upp (Bradigus står då lite över 18 inch in med baken i andvance deploy stenarna). Manicins gör skogar för att skydda de stenarna som är längs fram och sentry stones teleporterar upp.. Alla mina beasts springer... sedan gäller det bara att de alla har en varsin target de kan charge i Runda två.. om de har det så vinner jag hehe... Fulcrumen agerar lockbete som de inte kan motstå hehe

Bradigus 18+8+8+stor bas plus +2 reach plus +5 för feat borde nå motståndar castern NP...39+ Inches från min planhalva hans caster måste ha gömt sig i deployment zone för att undgå att bli slaktad...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Bradigus verkar vara svår att handskas med :) Empty Sv: Bradigus verkar vara svår att handskas med :)

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet