Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata!

+4
Danne
Krisdoffer
Jocke
Micke
8 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata! - Sida 3 Empty Sv: Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata!

Inlägg  Jocke sön sep 22, 2013 10:41 am

Auto burst och semi auto burst:
Man kan göra en sådan och göra en half advance i samma tur med BASIC och PISTOL weapons. (verifierat, sid 242)

Rippers
-skiter i blast och tar bara ett i skada från auto fire
-flamer funkar som vanligt (dvs skitbra Smile)
-kan inte charge eller run (så dom kommer som mest 4cm om dom gör full advance
-om deras attack (i horde) träffar får dom göra en till men med -10 WS. detta gäller på båda attacker i swift attack (tur att dom har lågt WS)


jag tror att vi körde det mesta av det ovanstående rätt igår, men det var lite tveksamheter, och reglerna kan upplevas som konstiga.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata! - Sida 3 Empty Sv: Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata!

Inlägg  Krisdoffer sön sep 22, 2013 12:43 pm

Fråga: Under skills på karaktärs bladet finns det fyra boxar för alla skills. Basic, trained, 10+ och 20+. Vad är skillnaden mellan basic och trained?

Om man inte har en skill ifylld alls så gör man test på Char/2. men från vad jag kan läsa så är steget basic till trained enbart en pointsink inför framtida bonusar.
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata! - Sida 3 Empty Sv: Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata!

Inlägg  Johan sön sep 22, 2013 1:34 pm

Jag har förstått det som att basic = Char/2. En skill som inte är basic kan du inte slå för över huvud taget, oavsett hur hög din Char är (en hög int ger inte en grundchans för att prata Tau etc). Trained låter dig utnyttja hela Charvärdet.
Johan
Johan

Antal inlägg : 207
Registreringsdatum : 13-08-24

Till överst på sidan Gå ner

Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata! - Sida 3 Empty Sv: Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata!

Inlägg  Krisdoffer sön sep 22, 2013 3:47 pm

ok det är så det funkar. rätt logiskt nu när jag ser hur de menar Smile Tack så mycket!

Borde ha kunnat klura ut den själv, men har man 33 i INT så har man Razz
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata! - Sida 3 Empty Sv: Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata!

Inlägg  Micke sön sep 22, 2013 11:01 pm

Krisdoffer skrev:
Borde ha kunnat klura ut den själv, men har man 33 i INT så har man Razz
At least smart enough to pull the trigger! Very Happy
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata! - Sida 3 Empty Sv: Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata!

Inlägg  Danne fre sep 27, 2013 4:49 pm

Jocke skrev:Auto burst och semi auto burst:
Man kan göra en sådan och göra en half advance i samma tur med BASIC och PISTOL weapons. (verifierat, sid 242)
Viktigt att säga att det är din agility bonus du får röra dig, tror inte du får räkna på dig din rustnings plus här, om jag ska vara ärlig, om du inte har en ren agility plus som Corvus armour ger. och du tappar dina + för semi auto burst.... så det är ingen half advance utan lite kortare... the devil is in the details Jocke Wink
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata! - Sida 3 Empty Sv: Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata!

Inlägg  Avalanche ons okt 09, 2013 5:52 pm

Varför skulle jag inte få räkna rustnings bonusen här när den tydlig är kopplad till movment... för att citera sidan 24 i grundboken.

Core Rulebook skrev:Determine the Space Marine’s movement rates by consulting table 1–3 on page 27. The Space Marine’s power armour will increase your Agility Bonus by 1 for this purpose.
Som jag läser detta så får jag en agi bonus för just movment men inget annat. Alltså borde den få räknas med när jag vill göra en movement action oavsätt situation.
Avalanche
Avalanche

Antal inlägg : 111
Registreringsdatum : 13-08-12
Ålder : 45
Ort : Järfälla

Till överst på sidan Gå ner

Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata! - Sida 3 Empty Sv: Deathwatch - Regler som vi spelat fel samt Errata!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet