Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

The Weekly Review Drag 6 25/5!

+3
Magnus
Jocke
Danne
7 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jocke mån maj 12, 2014 6:33 pm

och ge fan i att editera andras posts danne




Senast ändrad av Jocke den mån feb 04, 2019 12:46 pm, ändrad totalt 2 gånger
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Marcus mån maj 12, 2014 10:03 pm

Känner att jag behöver svara.

Danne kom med idé att jag kunde anfalla joakims stad. Jag tyckte att jag inte skulle göra det för jag ville inte starta krig. Sen öppnades rp möjligheten att anfalla och jag skulle dessutom få bonus så jag nappade. Tänkte inte så mycket på vad som skulle hända utan ville mest ha sl:s bonus. Sedan fick jag alternativ att ta över staden eller förstöra den och det var helt klart mer piratigt att förstöra så jag valde det. Meningen har inte varit att utmana reglerna utan bara göra en cool rp grej.

Om jag måste skicka min settler med skeppet för att ta över staden för att reglerna säger så kommer jag att göra det. Men som joakim sa så kommer han ju inte gå på att det var en piratattack om jag tar över hans stad och meningen var ju att lura honom att det var ett uppror och att jag är oskyldig så då faller ju hela planen. Jag kan ju tänka mig ett scenario där joakim inte får några poäng för staden denna gång och att det kostar honom halv poäng av vad rutan kostar nästa tur om han vill återuppbygga ruinen.

p.s jag har lagt en poäng på vänskapsporten
Jag har ju byggt 2 settlers och 1 båt. Detta är ju 8 poäng. Sedan spenderar jag 1 poäng på ommålning av skepp. 1 poäng på bröllopet, 1 poäng på jockes och min port och 2 poäng på min staty. Det blir 13 och så ska jag ordna awsome GM bonus. skrev:
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne tis maj 13, 2014 12:42 am

Till Marcus

Vi har löst det nu Marcus, och Jocke var lugnare när vi pratade om det än han låter här Lolz...

Jag missade att du smet in att du la poäng på porten så det är mitt fel, Men det är en tre fyra order ändringar att gå igenom på flera personer och det händer att jag missar saker..

Jag tycker din RPG grej med Piraterna var riktigt skoj... Dock så får vi lov att ta hänsyn till vad alla tycker i frågan... Jocke köper som sagt att hans stad blir anfallen, och han köper också om du skulle stoppat in settlern i båten och förstöra hela staden...(jag ger dig även rätt att förklä denna settler men det är klart att Dynamocorp kan ana mera oråd ju mera trupper som är involverade)..

1: Om du bara anfaller, Så går Jocke back en poäng denna tur på just den Hexagonen du attackerade. Skepp kan inte slå ut inkomsten från hel stad som jag sa tidigare detta skulle bli på tok för OP. Så som jag sa till Jocke tidigare för att undvika framtida problem, så kommer han bara tappa en poäng på detta alternativ.

2: Du kan stoppa in settlern och förstöra hela staden, och då hamnar jocke på -2 poäng och hans stad är borta. Dock kan han ur ett RPG perspektiv ana att det är nått lurt på gång.... Men detta får ni RPG ut..

Båda dessa alternativ är OK att göra Marcus vad du väljer är upp till dig...


Senast ändrad av Danne den tis maj 13, 2014 1:46 am, ändrad totalt 1 gång
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne tis maj 13, 2014 12:50 am

Jocke skrev:och en sak till. även om marcus anfaller med en riktig trupp så försvinner inte min stad. han kan bara ta en ruta, den andra blir kvar.

RP mässigt så fanns det ju stöd för att hans flotta skulle revoltera. den lögnen kanske dynamocorp kan köpa, men att settlers också skulle revoltera för att flottans chef gifter sig låter lite ihåligt.

Som jag sa till dig i Lokalen Jocke så är det så att du faktiskt tappar hela staden om den bara är två rutor..

Detta är vad det står exakt ur reglerna:

When a city is captured

1: Acquire a free technology from the player, so long as they are able to discover the thechnology themselves

Or

2: Steal a city tile and add it onto one of the attackers cities..

Alltså detta kan inte misstolkas du stjäl en bricka, du får inte en bricka utan du stjäl den...

och slutligen :
When a city has been captured the losing player must select one tile to be reomved, even if the attacker has already removed a tile, unless there are no tiles left..

Så detta gör det väldigt klart om Marcus använder sin Settler så är staden helt Borta...

Nu får denna Grej vara ledande för framtida beslut. Vi spelar på ockupations regeln(alltså det räcker inte med att ha en Unit som anfaller med RANGE, man måste ha en Trupp som tar sig in på själva rutan

Två en stad som blir "Captured" tapper två tiles...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne tis maj 13, 2014 1:14 am

Vet att ni gjort upp detta på telefon, men det var under uppfattningen att staden skulle vara kvar och bli ockuperad, så tänk igenom vad jag skriver här nere innan ni fattar ett slutgiltigt beslut i frågan

Med Facit nu i hand Jocke så tycker jag personligen att Om Marcus Blåser bort hela din stad med hjälp av settlern så Känns det som att hans grundplan är kvar..

Marcus skrev:joakim sa så kommer han ju inte gå på att det var en piratattack om jag tar över hans stad och meningen var ju att lura honom att det var ett uppror och att jag är oskyldig så då faller ju hela planen

Du kommer alltså inte ta över staden Marcus för den blir totalförstörd, du SNOR en bricka och Joakim måste offra den sista brickan själv, allt enligt reglerna, och du får klä ut din settler också om du vill..(din settlers var ju ombord och vågade inte göra något annat än vad kaptenen sa åt dem, eller så sprang de av båten i panik när allt började smälla, och kröp fram när striden var över de kommer ju att ha en Shark Pirat icon på kartan denna tur, och inte bli en settler igen förrän nästa tur)

Sedan får Jocke avgöra om han accepterar att eftersom hela hans stad försvann så var det ett vettlöst anfall utlöst av bröllopet... Jag tycker personligen att detta låter helt rimligt, eftersom det inte blir något övertagande av någon stad...

Ps: Tycker heller inte att Marcus ska behöva bli bestraffad av våra (dina och mina) regel diskussioner Jocke, eftersom vi båda har fel ibland Wink.. Och vi kan gott ge honom den här vinsten utan vidare tjafs..Hade jag inte haft 6-8 PM till att läsa, och haft mera tid innan fredagen hade jag upptäckt att det inte bara räckte med båten, och föreslagit att Marcus skulle tagit settlern med sig.. Dock är det rätt mycket Jobb här som Moderator och saker kan glida igenom.. Gör mitt bästa.. Så personligen känner jag lite ansvar för det inträffade och tycker inte Marcus skall bli bestraffad för det. Inte när vi nu kan ordna(med stöd av reglerna), att det fungerade exakt så som han planerade att det skulle göra..


Senast ändrad av Danne den tis maj 13, 2014 3:25 am, ändrad totalt 5 gånger
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne tis maj 13, 2014 1:32 am

Mera saker mellan Jocke och Danne!

Jocke skrev:RANGE Units

Jag hittar inte någonstans där det står att saker med RANGE skjuter längre(som vi pratade om i lokalen i går)...Bara att de plockas bort sist, jag har ju erratat det själv så det funkar som du och jag båda trodde det skulle fungera. Men jag tror inte att det gör det i grundreglerna, om du hittar nått säg till...

Allt jag hittar är att de försvinner sist.. Dock har jag erratat detta eftersom trupper rör sig så sjukt långsamt och att de också blir förstörda även om de som de anfaller inte normalt sätt kunde nå dem..

DU hade ju exakt samma uppfattning som jag hade om detta, så jag vet inte om vi pratade om detta innan vi började och bestämda att det skulle vara så? Jag har ett minne av att du och jag diskuterade detta innan vi startade PBMet. Kan det vara så att vi då tog nått gemensamt beslut om det som vi nu båda kommer ihåg som nått vi läst i själva reglerna?

I alla fall Regeln är att RANGE units kan anfalla andra på avstånd.. och att de plockas bort sist i en strid mellan arméer... Så som jag tidigare beskrivit det här på forumet...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Marcus tis maj 13, 2014 8:26 am

Danne: Bortse från mitt PM jag skickade nyss.

Jag skickar med settlern så förstör jag staden men settlern ska då vara utklädd till pirat. Detta innebär att när nästa tur (denna vecka) börjar så är min settler en settler och jag kan använda henne precis som vilken settler som helst. Men för rp: mässiga skäl var hon bara ombord på skeppet när kaptenen begick myteri och står nu i ruinerna av staden och har flytt.

Så spelar vi helt enkelt därifrån.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jocke tis maj 13, 2014 9:33 am

ok, då är vi på samma sida allihop. men detta betyder KRIG! Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Marcus tis maj 13, 2014 10:00 am

Ni är ena förbannade krigshetsare allihopa. Jag ville ju undvika krig det var ju det som var planen. Men men

Säg är det krig du vill ha så är det helt okay, för jag tänker inte backa för nån.
Men om du känner för att testa, kom!

Nice med lite Blues såhär en tisdag Razz
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne tis maj 13, 2014 11:03 am

Poäng ändringar på grund av missar...Saker som skulle blivit byggda men inte blev det osv..

Mizana +1 poäng på ökad handel med Dynamocorp denna runda för porten
Dynamocorp +2 poäng för ökad handel. Mizana för porten och Obsiderna eftersom du bygger klart gruvan med poäng du hade över..
Obsidiska Riket +1 poäng, eftersom Dynamocorp nu byggt klart gruvan i Grion

Jag gör en triumfbåge som får symbolisera Porten på kartan... och ändrar settlers position
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne lör maj 17, 2014 5:55 pm

The Battle of Black Reef,
På vägen tillbaka för att stå till svars för sina brott blir Kapten Lassius Gatsius båt upphunnen på öppet hav av den Gnomiska flottan.. Läget är kritiskt ombord, Källor som Gazetten tagit del av gör gällande, att i denna situation, tar Kapten Lassius Gatsius åter över befälet på båten, och sätter kurs rakt mot the Black Reefs, utanför kusten, i skydd av dimman.
Den Gnomiska flottan tar upp jakten.. Dock finns det tydligen ingen hejd på Kapten Lassius knep och list. I skydd av dimman, återställer han sitt fartyg till dess originella utseende...Han sätter därefter kurs rakt mot den Dynamocorpiska flottan. Gnomerna blir tagna helt med överraskning! Dynamocorps befälhavare inser för sent att skeppet som kommer emot dem inte är ett Mizanskt örlogsfartyg, där för att hjälpa dem i letandet efter den ökände Kapten Lassius. Utan att det i själva verket är Kapten Lassius själv! med alla Kanoner laddade och redo att öppna eld. Under loppet av några sekunder har det första av Dynamocorps skepp fattat eld och deras krutdurkar exploderat, efter ett perfekt precisions skott av Kapten Lassius.. Dynamocorps flotta har dock inga order att slå till reträtt, så det kvarvarande skeppet styr upp med bredsidan mot Lassius skepp. Men mirakulöst lyckas den före detta Mizanska kaptenen styra undan, och själv få in en förödande kanonsalva som träffar central masten på Dynamos skepp... Som går upp i lågor.. Skrikande Gnomer hoppar i havet för att klara sig... The Battle Of Black Reef är över.. och handlingarna av Kapten Lassius Gatsius, kommer gå till historieböckerna som en av de mest genialiska taktikerna någonsin!


Mizana/Marcus borde aldrig ha vunnit denna fight oddsen var rätt mycket emot honom.. men överraskningar är alltid lite skoj  Twisted Evil Attacker = Jocke +4  Defender = Marcus +1

Roll(1d12)+4:
4,+4
Total:8


Roll(1d12)+1:
8,+1
Total:9


= BOOM det förta av Jockes skepp sjunker... Han har inte skrivit någon reträtt order så striden fortsätter hehe

Roll(1d12)+2:
2,+2
Total:4


Roll(1d12)+1:
10,+1
Total:11


= BOOM Jockes andra skepp sjunker.... Kartan är uppdaterad nu om ni vill kolla in denna fight Smile

Battle of the Bleeding River
I den stilla gryningen just innan solen är på väg att stiga upp smyger sig Moderns Vassa tänder med stöd från en Gigant, utrustad med en stor kanon fastspänd på sitt sköldpaddsskal, in i attack ställning mot de Hängvinas stad vid floden. Redo för att kunna slå sig igenom de provisoriska försvarsverken runt de Hängivnas stad. Ovetandes om detta anfall, patrullerar den lokala Milisen på murarna.
Den första kanon salvan sjunger ut i natten likt ett blixtnedslag och det mullrar som åska i försvararnas öron. Choken av detta anfall är total! lågor slår upp bland husen, och de Hängivnas Milis griper efter sina vapen. Men det är försent, Vassa Tänder hoppar igenom hålet i försvarsverket, skoningslösa Grodmän vars ögon lyser rött i gryningsljuset. De stackars försvararna försöker skrikande värja sig för anfallet men slakten är ett faktum. Blodet flyter ner längs gatorna och ut i floden när Grodmännen söker igenom varje hus och mördar man, kvinna och barn. I den uppgående solens ljus färgas floden röd av blod, och the Battle of the Bleeding River är över..men kommer att minnas i De hängvinas rike för en lång tid framöver..Dagen då Karon sov, och floodens vatten blev till blood..Remember, remember the Battle of the bleeding River!
.

Attacker = Jonas +3 vs Defender = Magnus +1, ingen stadsbonus, bara en ruta, ingen Construction.

Roll(1d12)+3:
12,+3. Natural 12 på tärningen rulla en T12 till LOLZ...
Total:15

Roll(1d12)+15:
8,+15
Total:23


VS

Roll(1d12)+1:
9,+1
Total:10


Fullkomlig Overkill!!!

Kartan uppdaterad, Gazetten kommer snart med mera info...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jocke lör maj 17, 2014 9:13 pm

Nedrans pirater att ha knep för sig. VENGEANCE!!!!
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne sön maj 18, 2014 5:37 pm

Jocke skrev:Nedrans pirater att ha knep för sig. VENGEANCE!!!!

Bra att se lite Fighting spirit Känns som de flesta är slagna i Chock över förra dragets oväntade händelser hehe..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jocke mån maj 19, 2014 8:54 am

Lite grejer om min handel.

1) piratskeppen har redan anfallit två gånger, och kunde inte anfalla denna tur eftersom dom måste tillbaka och lasta om båtarna.

2) min handel med jonas borde ha gått från hans västra stad väster ut (runt jorden) och till mig. det är mycket närmare.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Jonas mån maj 19, 2014 9:28 am

Börjar lukta fusk Danne...


Det ska vara en till stadsruta under grodan vid kusten så jag har: 16 stadsrutor + 8 handel -4 (pga fusk!) =20 poäng

Det är dags att Moder justitia (aka Danne) drar på sig ögonbindeln igen så vi kan få tillbaka lite rättvisa igen. Ge mig mina poäng!  Laughing



The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Justice3442050_zps4c7d4547
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne mån maj 19, 2014 1:36 pm

Jocke skrev:Lite grejer om min handel.

1) piratskeppen har redan anfallit två gånger, och kunde inte anfalla denna tur eftersom dom måste tillbaka och lasta om båtarna.

2) min handel med jonas borde ha gått från hans västra stad väster ut (runt jorden) och till mig. det är mycket närmare.

Svar 1: Enligt min egen regel som också står på bilden på priaterna så var det siffran inom [ ], som visade hur många gånger de kunde plundra, siffran inom ()visar hur många trupper de kan ta. Så de kan ta 2 trupper och anfalla 4 gånger innan de måste hem och omlasta.. står på bilden på piraterna...https://bosseslakejer.swedishforum.net/t656-allt-relevantregler-kartor-factions-sovereign-pbm#3363

Svar 2: Den borde ha gått där, det tycker jag också Jocke, men jag har sagt flera gånger att man måste vara tydlig om man vill leda om en handelsrutt. Jag sitter inte och ritar om dem varje gång ni bygger en ny stad, utan ni måste informera mig om att ni nu vill ha handeln att gå en annan väg. Jonas informerade mig klart och tydligt att han ville att staden vid grodstatyn skulle ta emot handel om den vanliga vägen blir blockerad, Micke har också sagt att han ville åka till den staden med sina varor om Magnus byggde en ny Damm. Marcus var nog med att säga att han nu ville kunna markhandla med Jonas, Kristoffer och Micke etc... Vi spolare inte tillbaka tiden, så om ni är intresserade att ta den andra vägen under nästa tur är det bara att informera mig om det så leder jag om eran handelsväg...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne mån maj 26, 2014 1:02 am

The Weeklys är uppdaterad.. Det var mycket Strider denna vecka... hehe  Twisted Evil 

Mas’Maw Rising..
Det Monstruösa monster grodan har vaknat ur sin djupa slummer och stigit upp ur havet i försvar av Moderns fria Folk. Ögonvittnen till bataljen blev slagna nästintill förstummade av skräck. Dock veck inte Obsidernas Kavalleri ner utan anföll utan rädsla eller tvekan.. Tveklöst mod hjälper dock inte mot monstruös styrka, vilket de stackars Obsiderna snabbt fick erfara när de blev slitna i stycken. De har fortfarande inte återfunnit alla deras kroppsdelar efter striden!

Obsidiska Kavalleri
Roll(1d12)+2:
7,+2
Total:9

Mas’Maw 0-4-0 +1 för staden
Roll(1d12)+5:
10,+5
Total:15

The Bay Of Blood

De hänsynslösa Grodmännen har anfallit allt som rör sig i bukten, nu omdöpt till ”The Bay of Blood”. Inzektii försökte desperat retirer men deras Cravly var inte snabb nog och blev upphunnen strax utanför Inzektiis stad. Stadens invånare kunde bara se på i förfäran medan deras allierade blev skjuten i stycken. Blodet skvätte enda upp på kajen. Styrkan i Grodmännens Gigant kanoner skall inte underskattas och dånet från dem kunde höras hela vägen till andra sidan bukten.

Giganter
Roll(1d12)+4:
5,+4
Total:9

Cravley
Roll(1d12)+1:
6,+1
Total:7

Dock var inte kriget om bukten över än. Svepande in från två håll stormade ytterligare två Giganter fram understödda av folkets Vassa tand. Men de Hängivna var redo för dem och öppnade genast eld med sin främre GattlingGun ombord på sin Destroyer. Pricksäkerheten hos de Hängivnas skyttar var perfekt och de fick in en direktträff på de Vassa Tänderna när de kastade sig över för att borda fartyget. Blodet stänkte över däcket på Destroyern, och de Grodmän som inte dog direkt föll handlöst ner över relingen för att bli uppslukade av de skummande vågorna och havets djup. Kaptenen ombord på Destroyern den skicklige Margus den Rättfärdige gav order att avlossa Karons Vrede, en missil som är stark nog att krossa skalet på en Gigant. Men just som skottet skulle avlossas träffas skeppet av en av de nu ökända Gigant kanonerna. Träffen var så pass stark att den satte Destroyern på slagsida, och missilen missade sitt mål med en hårsmån och landade för långt. Det sista besättningen ombord hörde var det rungande ljudet av Gigantens kanon innan skeppet exploderade med en bedövande smäll. Ännu en seger för de otäcka Grodmännen, som vägrar visa någon nåd eller ånger för sina handlingar!

2 Giganter + Vassa Tänder
Roll(1d12)+5:
5,+5
Total:10

Destroyer
Roll(1d12)+2:
10,+2
Total:12

Round Två

2 Giganter
Roll(1d12)+4:
9,+4
Total:13

Destroyer
Roll(1d12)+2:
1,+2
Total:3

The Immortal Trickster!

Dynamocorps Flotta rustad och klara gav sig ut på det öppna havet i gryningen. Deras order Finn Kapten Lassius Gatsius och ta honom död eller levande. Inom loppet av några timmar hade de honom i sikte. Hans skepp gled sakta fram över vattnet, och såg skadat ut från de tidigare striderna den deltagit i. Dynamocorps Kapten gjorde manskapet förbered och beordrar omedelbar Attack. Gnomerna lägger upp sitt skepp på bredsida och gör sig redo att öppna eld. Dock hissar Kapten Lassius Gatsius vit flagg, och Dynamocorps Kapten ger order om att hålla elden. Detta visar sig dock snabbt vara ett fatalt misstag då två handelskepp som just passerar scenen plötsligt öppnar eld och hissar Mizanska flaggor. För sent inser Gnomerna att de än en gång hamnat i en av Lassius nu berömda fällor. Dock är detta veteraner ur den Dynomocorpiska armen, och de tänker inte ge sig utan en strid. Den första salvan skakar om deras skepp och trupperna ombord stryker med när krutet ombord exploderar. Men Gnomerna lyckas ändå vända upp båten och möta sina anfallare och få iväg en retur salva som förstör ett av de Mizanska skeppen. Ur strids röken hör de dock Kapten Lassius demoniska stridsvrål när han och hans män nu drar åt sidan de fejkade reparations anordningarna och visar fullt stridsberedda kanoner. Den första salvan exploderar rakt in i fören på det Dynamocorpiska skeppet och sänker det och besättningen till havets djup. Lassius nu kallad the Immortal champion av Mizana har en än gång gått segrande ur en strid.

3 Mizanska Galleys
Roll(1d12)+6:
11,+6
Total:17
Tranding Ship + Chocobot
Roll(1d12)+4:
10,+4
Total:14

3 Mizanska Galleys
Roll(1d12)+6:
2,+6
Total:8

Trading ship
Roll(1d12)+2:
9,+2
Total:11

2 Mizanska Galleys
Roll(1d12)+4:
7,+4
Total:11

Trading ship
Roll(1d12)+2:
4,+2
Total:6

Mord och Kaos i Öster!
Inzektiis Krigsmaskin rullar framåt! I ett nattligt angrepp på Dynamocorp stad visar de den typ av blixtangrepp som insekterna tidigare blivit kända för. Trots ett väldigt starkt försvar av Dynamocorp, lyckades de bryta igenom murarna och sätta staden i brand. En Chockobot blev också sönderklämd i en Cravley Claw! Medan Inzektiis Driller satte eld på stadens gator och torg. Hur många som dog i detta angrepp är okänt, men ögonvittnen säger att efter striden var klar roade sig Cravleyn med att knipa huvuden av små Gnome Barn. Hela händelsen är mycket förskräcklig!

Driller+Cravley
Roll(1d12)+3:
8,+3
Total:11

Chocobot +1 för staden +1 för construction
Roll(1d12)+4:
6,+4
Total:10


I Andra Nyheter

Obsiderna

Obsiderna har intagit och förstört en av Moderns fria Folks städer. Fanns inga försvarare på plats och staden blev jämnad med marken.
De har också påbörjat bygget av the den Röda Hamnen i Naimar. Tron på Molnkungens makt och Mästerkammarens rättfärdighet har ökat folket vilja att anstränga sig mera och de har börjat bygga ut Fort Exodium ytterligare.(religion)
Ny Ambassad är också fräckt blivit byggd nära Saler i samma tur som de Angrep grodmännen.
Mystiska saker håller på att hända vid Molnkungen har Inzektiis Termitstack vuxit eller? Kunde svära på att den var mindre förra veckan?

Dynamocorp

Gnomerna har anlagt en ny stad och uppfunnit hjulet(använt den denna tur för mera actions).Dessutom har de börjat göra ritningar och anteckningar på sina uppfinningar, detta har lett till oanade technologiska framsteg detta drag. Deras nya militärmaskin the Chocobot kunde börjas massproduceras på grund utav detta. Dock visade den sig inte vara så effektiv i strid, kanske behövs en återkallning till fabriken för att åtgärda eventuella fel?
Antoid 3000, som påstods vara en jordbruksmaskin av Inzektii har mottagit en mystiks signal. Dock hade redan de företagsamma Gnomerna redan isolerat dem och tagit bort deras kontroll chip. Så en eventuell katastrof kunde nu lätt avstyras.

Moderns Fria Folk
Carnage and Blood, det är den bästa beskrivningen av vad Grodmännen håller på med. De har nu hänsynslöst dödat både Hängvina, Inzektii och Obsider. Ingen tycks ha kraft nog att stå emot dem. Deras stora Mur runt Salere är nu färdigställd och de har också byggt en ny Damm med en bro, är denna handling det slutgiltiga hånet mot de Hängivna?
Träsket har också börjat växa runt deras Grodstaty, dessa illaluktande sumpmarker sprider nu sin otäcka odör över hela inloppet till floden.
Mizana fortsätter dock att backa grodorna med ekonomiskt bistånd, och även Inzektii har gett bort pengar för att blidka Grodorna. Vi såg själva hur mycket det hjälpte, när Grodorna hänsynslöst sköt ihjäl deras Cravly.
Mas’Maw har också vaknat och marken skakade när detta vidunder krälade iland och åt upp det Obsidiska Kavalleriet…

Mizana

Om det inte stod klart tidigare så är Mizana havets obestridda härskare. De har gång på gång nu visat sin mästerliga skicklighet till sjöss. Dynamocorps skepp ligger spridda över havets botten och handelsleder har blivit blockerade. Mizana är också i en allians med Inzektii, och dessa två nationer har kopplat ett starkt grepp runt Dynamcorp och har nu börjat hala in snaran runt Gnomernas hals. Finns det någon hjälp att få? Obsiderna är för upptagna med sitt hat mot Grodorna och de Hängivna är kraftigt försvagade. De enda starka nog att hjälpa Dynamocorp ur deras knipa nu är Obsiderna, de ligger nära nog för att ge Gnomerna en hjälpande hand, frågan är kommer de att göra det? eller kommer de lämna de stackars Gnomerna åt deras dödsdömda öde.
Statyer byggs i en snabb takt i Mizana, seger efter seger, kräver sin tribut. Det färgade svarta silket finns det också gott om. Med Mizanas lukrativa handel med både Grodorna och Inzektii ser det inte ut som att mycket kan stoppa dem nu.

De Hängvina

Karons Svarta måne har inte lyst något varmt ljus över detta krigshärjade rike. Dock har Mizanrna nu byggt sitt ultimata försvar. Ett försvars torn kallat just Karons Måne, vad detta respektingivande torn kan åstadkomma återstår att se. Men om de har en gud bakom sig kan det inte vara annat än läskigt.
Som sig bör när man är under konstant attack från Grodmännen arbetar rekryterings byråerna i Vittmor på högvarv för att fylla ut de Hängivnas sargade arme. Nya trupper har mobiliserats till de norra provinserna. Frågan är bara kommer detta vara nog för att stoppa Grodmännen?

Inzektii

Inzektiis frammarsch på den Dynamocorpiska kontinenten fortsätter obehindrat. Två städer byggda och en av Dynamocorps städer satta i brand. De har dock lidit sitt första nederlag orsakad av en överraskande attack från Moderns Fria Folk. Deras försök att smörja Grodorna med pengar tycks ha misslyckats? Vi får nu se om detta leder till en öppen konflikt mellan dessa båda nationer eller inte?
Inzektii fortsätter också bygga ut sin huvudstad, den blir bara större och större. Inte olikt deras Termitstack vid Molnkungen. Frågan är kommer de har resurser nog att fortsätta sin kampanj i öster, nu när krigets vindar även tycks blåsa i väster?


Senast ändrad av Danne den mån maj 26, 2014 1:43 pm, ändrad totalt 2 gånger
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne mån maj 26, 2014 1:18 am

Saker till nästa drag

Doffe/kristoffer = Sno en tech från Jonas(tror dock du har allt som han har), eller ta en stadsruta och placera den på en av dina egna städer.

Micke = Sno en tech från Jocke, eller sno en stadsbricka.. ditt val...

Alla får en gratis Settler denna tur för oväntad händelse..
Jag har höjt all handel till 2 i grunden nu för enkelhetens skull..Bara hängivna som hade en handel på +1 med Dynamocorp och har för mig att ni kommit överens om en gruva..

Jonas och Marcus delar ledningen i PBMet med 3 Battle Win Cards var...

Obsiderna

Röda Hamnen kommer att fungera exakt så som Grodornas mur.. Ger staden ytterligare +1 mot attacker...Dock bara från havet..

Moderns Fria Folk
Har byggt en Damm den stoppar inloppet och den går att gå över... Deras Mur är färdigbyggd Ger +1 i försvar..

Alla försvarsenheter kan inte röra på sig utan försvarar en stad de har 0-4-0..
Mega Cannon
Ma'saw
Eye of (fyren)
Karons Svarta Måne
Termitstackar(dock inte den stacken som ligger vid Molnkungen, den växer dock så du kanske ska fråga Inzektii vad de håller på med Doffe hehe) Du har fått ett PM med lite rolig info om det.. Evil or Very Mad
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne mån maj 26, 2014 2:40 am

Viktigt! Om det är nått jag glömt lägga upp på kartan säg till. Uppdatera gärna era egna trådar också med platser osv...

Finns gott om möjligheter att RP på det som hänt denna vecka... så bara att köra hårt på det också Smile.. Mycket oförrätter utförda denna tur hehe...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Micke mån maj 26, 2014 2:48 am

Danne skrev:Termitstackar(dock inte den stacken som ligger vid Molnkungen, den växer dock så du kanske ska fråga Inzektii vad de håller på med Doffe hehe) Du har fått ett PM med lite rolig info om det.. Evil or Very Mad

Försöker du instigera krig mellan mig och Doffe eller? Razz Mycket spännande att min "ambassad" har oväntade effekter som inte ens jag visste om... Hehe... Very Happy
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne mån maj 26, 2014 2:56 am

Micke skrev:
Danne skrev:Termitstackar(dock inte den stacken som ligger vid Molnkungen, den växer dock så du kanske ska fråga Inzektii vad de håller på med Doffe hehe) Du har fått ett PM med lite rolig info om det.. Evil or Very Mad

Försöker du instigera krig mellan mig och Doffe eller? :PMycket spännande att min "ambassad" har oväntade effekter som inte ens jag visste om... Hehe... Very Happy

Den har inga effekter annat än vad vi du har sagt att den ska ha tidigare Smile. Den har Vuxit sig lite större bara Smile, och att den växer var ju nått du själv begärt hehe.. Men om Doffe gillar att ha en Termitstack som bara växer och växer hmm.. Så inga oväntade effekter Micke, mera än vad du själv tänkt ut

Dock så har det hänt lite saker med Doffes Folk som bodde runt Termitstacken.. Kolla in Obsidian Stalker i Broken Heroes sneak Peek... Tror inte Doffe gråter flooder över det.. Men vem vet muahah.. Bygger bara vidare på den Lore ni själva skapat här.. Men det är en helt ny grej och det var det jag skulle PMa honom om... Dock är jag fortfarande tveksam om det överhuvudtaget kommer att komma med i spel..

Din Termitstack är dock totalt oförändrad och fungerar exakt så som du själv har beskrivit att den fungerar..
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Krisdoffer mån maj 26, 2014 7:53 pm

Glöm inte att Världspalatset färdigställdes den här turen :)Super skrytbygge FTW!

och du måste skicka om ditt PM danne, det verkar ha blivit fullt och inget ploppar upp efter rensningen.
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Danne tis maj 27, 2014 6:30 am

Krisdoffer skrev:Glöm inte att Världspalatset färdigställdes den här turen :)Super skrytbygge FTW!

och du måste skicka om ditt PM danne, det verkar ha blivit fullt och inget ploppar upp efter rensningen.

kk
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

The Weekly Review Drag 6 25/5! - Sida 4 Empty Sv: The Weekly Review Drag 6 25/5!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet