Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida

3 posters

Gå ner

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida Empty Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida

Inlägg  Danne lör jul 12, 2014 12:50 pm

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida Exigence-Hardcover

Omslaget och fluff text uppe på PPs sida. De visar även upp epic Borka och Bradigus, nya circle castern..

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida 71085_BorkaVengeanceoftheRimeshaws_WEB

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida 72085_BradigusThorleTheRunecarver_WEB

även Jaga Jaga... ny gatorman worlock

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida 75049_JagaJagaTheDeathCharmer_WEB

Och slutligen en ny plast sculpt av Seraph till Everblight som också är den Nya Neraphen.. de ser för lika ut tycker jag(neraphen nedan)
Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida 73081_Neraph_WEB

Sad, snyggare än den gammla dock, se nedan)

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida 73007_Seraph_WEB
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida Empty Sv: Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida

Inlägg  Jocke tis jul 15, 2014 4:28 pm

jag tror dom har skrivit fel... seraph en LIGHT warbeast på 50mm platta?
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida Empty Sv: Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida

Inlägg  Danne tis jul 15, 2014 5:58 pm

den understa är originalet innan de ändrade på den så möjligt att det står fel där... Nya modellen är möjligen coolare, har lite svårt för Legion Warbeast designen.. Tycker Trollbloods, Circle och Skorn har bättre design.. Legions är lite som Retribution, Ugly..

Vad tror du om nya Circle Castern då? de påstår att han ska få synergy och vara Woulds/stone only... Jag hade hoppats på Epik Kromac2 Sad, men men...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida Empty Sv: Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida

Inlägg  Jocke tis jul 15, 2014 9:17 pm

ja, han har synergy och kan BARA ha Wolds. kan bli intressant Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida Empty Sv: Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida

Inlägg  Jonas ons jul 16, 2014 12:04 pm

men det viktiga är att hela framsidan på exigence domineras av skorne (med lite annat skit runt om på kanterna)!
Jonas
Jonas

Antal inlägg : 678
Registreringsdatum : 12-03-06
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida Empty Sv: Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida

Inlägg  Danne ons jul 16, 2014 3:18 pm

Som sagt det vore roligt om Bradigus blir ett riktigt alternativ med Woulds/synergy etc.. Men inte för stark, men heller ingen Grayle... Vore kul om de kunde få till det...

Top spelarna lirar ju mycket Cassius/Moshar just nu, men det är bara taktiskt eftersom de flesta inte räknar med att de skulle köra de kombinationerna på Turneringar...

eMorvahna är den starkaste castern Circle har just nu, men om man specar mot henne så går hon ganska lätt att kontra...

Jag spelar ju Pbaldur just nu eftersom vår locala meta är Blast och Arm Heavy till exempel....Dessutom är jag av den fasta övertygelsen att Hög DPS(för att låna en dataspels term). Vinner ut 9 av 10 gånger.... inräknat där är både RAT/MAT och Styrka och POW... Hur mycket kan du träffa och hur mycket skada kan du göra, det är det som är viktigast för att vinna matcher...

Om Bradigus tar Woulds upp till Stalker nivå i skada, ja då blir han riktigt intressant.... Men han får inte gå för högt heller, eftersom en Would arme kommer ha Geomancy, hög armour, möjligheten att sänka DEF, göra Knockdowns/knockbacks, skapa skogar och difficult ground med Anime, sänka Ranged skada och Immunitet till Blasts. Om de kan göra Stalker DPS också under en runda, kommer Bradigus vara Auto include i de flesta Turnerings listor.. Ingen Frenzy heller. Som sagt hoppas de får till det på ett vettigt sätt.. För det finns risk att han blir lite för bra, för att man skall välja att spela med något annat än honom(jag gillar inte den utvecklingen, därför som jag inte spelar Morvahna speciellt mycket).

Sedan gillar jag inte att Circle mera och mera börjar kännas som Mercs och Minions, och med detta menar jag att många av våra grejor bara funkar med en Caster. Det blir bara mera och mera begränsningar på vad som kan/får användas med vad.

exempel är Una(bara Griffons i battlegroup), Bradigus(bara Woulds), Gorax kan bara använda animus på levande Warbeasts. Baldur ger bara free charges till Woulds(fast han funkar 10 gånger bättre med living warbeasts). listan kan göras längre, men överlag tycker jag att det vore roligare om hela Factionen funkade bättre tillsammans.. Just nu känns det lite som att det är 2-3 separata arméer, därför jag gjorde liknelsen till Minions och Mercs...

De bästa grejorna de släppt till circle på senare tid(som alla på PP forumet, håller med om). Är Rotterhorn och Moonhound varför? därför att de funkar till Hela armén och inte har en self cast animus.

Jag förstår varför PP släpper Bradigus, ingen köper Woulds längre(eftersom de inte kan göra någon skada är de meningslösa att köra med för tillfället). men det hade varit skojigare med en Solo som buffade dem istället, eftersom då kunde alla nuvarande Casters också dragit nytta utav dem. Nu är risken stor att eBaldur kommer att bli ersatt utav Bradigus och Woulds kommer endast spelas med honom...TRIST!

Tror att våran Gargantuan säljer piss dåligt också, så skulle inte förvåna mig alls om Bradigus får mera grejor än synergy som den kan vara med och få en buff av...

Vi får hoppas att Bradigus inte blir Circles motsvarighet till legions Lylyth,.. Så bra att alla måste ha den hehe
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida Empty Sv: Nya Hordes Exirgence uppe på PPs sida

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet