Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hjälp att bygga fler bord

4 posters

Gå ner

Hjälp att bygga fler bord Empty Hjälp att bygga fler bord

Inlägg  Jocke tor sep 17, 2015 12:00 pm

Jag tänkte göra slag i saken och fixa ytterligare två (till att börja med) bordsskivor som vi kan använda vid turneringar (då kan vi vara 16 pers Smile ). Jag har en mycket enkel design uttänkt men jag behöver kunna kapa en limträskiva snyggt och prydligt. Jag har inga verktyg för detta och tänkte crowd-sourca lite. Jag vet att det finns en liten bandsåg inne i Dannes grotta, men jag tror inte att jag kan kapa tillräckligt breda skivor med den (61 x 120), men jag är inte helt säker. Danne, vet du?

Annars kan man kanske använda en cirkelsåg eller i värsta fall en sticksåg. Är det någon som känner att han har möjlighet att hjälpa till?


ps. jag är öppen för förslag på hur skivorna skall färgläggas (vilken miljö det skall vara). just nu är jag inne på att göra "standard grön och brun" som i steamroller dokumentet, för att kunna använda många sorters terräng utan att det ser fult ut, men jag är öppen för förslag. Kom bara ihåg att skivorna är tänkta att användas på turneringar och inte till vardags, så jag vill inte behöva göra helt ny terräng till bord som används ytterst sällan.
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Hjälp att bygga fler bord Empty Sv: Hjälp att bygga fler bord

Inlägg  Marcus tor sep 17, 2015 12:38 pm

Om du kan tänka dig att göra dem efter nästa helg så kan jag hjälpa till. Jag vet att pappa har en stor kap som vi kan använda.
Marcus
Marcus

Antal inlägg : 676
Registreringsdatum : 13-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Hjälp att bygga fler bord Empty Sv: Hjälp att bygga fler bord

Inlägg  Oskar tor sep 17, 2015 1:01 pm

Bra initiativ. Jag hjälper till om jag kan. Den kap jag äger är för smalare brädor, men fogsvans har jag Cool

Jag har inga åsikter om färg etc....
Oskar
Oskar

Antal inlägg : 1237
Registreringsdatum : 14-08-07
Ort : Vallentuna

Till överst på sidan Gå ner

Hjälp att bygga fler bord Empty Sv: Hjälp att bygga fler bord

Inlägg  Jocke tor sep 17, 2015 1:38 pm

det är ingen ko på isen. vi avvaktar då Smile
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Hjälp att bygga fler bord Empty Sv: Hjälp att bygga fler bord

Inlägg  Mack tor sep 17, 2015 1:49 pm

Farsan har det mesta hemma i sitt garage, bandsåg och hyvelbord som kan vara användbart.
Annars har jag klyvbord och det mesta på jobbet, så det är bara att hojta till.
(Blir även allt som oftast över väldigt mycket spillmaterial, så skrik till om det är något ni behöver så kan jag eventuellt ha det liggande.)
Mack
Mack

Antal inlägg : 103
Registreringsdatum : 15-01-27

Till överst på sidan Gå ner

Hjälp att bygga fler bord Empty Sv: Hjälp att bygga fler bord

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet