Bosses Lakejer
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor..

4 posters

Gå ner

Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor.. Empty Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor..

Inlägg  Danne sön aug 04, 2013 3:07 am

Terrängen har börjat arta sig SJUKT bra... Tror detta kan bli riktigt skoj, som sido grej till Warmachine/hordes och WHFRPG(som vi för överigt snart borde sätta oss ner och bestämma en tid för DEL 2 på)...

Jag, Micke och Chrille kommer bygga hela dagen i morgon... Och jag kommer också skapa karaktärer med Jocke, Magnus och Kristoffer i morgon till deathWatch.. För de som inte har slagit upp en karaktär än Daniel B och Fredrik(jag vet ju vad ni ska spela etc, men vi har inte hunnit fixa era karaktärer Sad. Så är det en utmärkt idé att också göra detta i morgon om ni kan.. annars tar vi det i veckan som kommer...

För övrigt så tror jag att vi utan problem ska hinna klart med byggandet under kommande vecka.. Blir en dag av storstädning efter det och omorganisering i lokalen... så att vi får plats med alla Ny och gammal terräng.. och att vi ordnar upp ett bättre förvarings system.. Mitt förslag är att paketera ner allt byggmaterial vi i dagsläget har Överallt i lokalen i Stor feta flyttlådor och stoppar under bordet.. vi får in ett par till där tror jag... Efter det kan vi snygga till och fixa en Fin Warmachine/hordes Terräng sektion och En Deathwatch sektion och en liten för FoW, har redan stoppat all 15mm terräng i en behändig liten låda.. Malifaux och Infinity kan ju använda sig av alla typer av terräng som funkar till Warmachine/hordes och DeathWatch och tycker inte de behöver en egen sektion....

För övrigt vill jag gärna komma tillbaka till regelbundet spelande av Warmachine/hordes, så det kommer i alla fall för mig stå högst på prioriterings listan, när all DeathWatch terräng är klar. Vi behöver alla spela en del och träna inför höstens förenings Turnering... Det är också en av anledningarna till att jag kommer att se till att vi spelar DeathWatch ute på stor bordet, eftersom då kommer alltid själva lokalen vara ledig för Warmachine/hordes/ spelande...

Men som sagt åter till DeathWatch.. Kort lista över vilka som skapat karaktärer och vad folk kommer spela... Och om de köra Shooters/close combat/Med eller tech Support/ Psyker eller Allround.

Micke = Chapter = Dark Angels = Klass Devestator/Ravenwing (shooter med viss möjlighet till fast recognisance bike)
Daniel B = Chapter =  Salamanders= TechMarine (tech suport, kan knäcka koder, reparera vapen/fordon, Machine spirit skills)
Fredrik J = Chapter = Space Wolves = Tactical/Wolf Scout (allround, infiltration recognisance support, i light scout armour)
Martin = Chapter = Flesh tearers = Assault (Close Combat, Fast attack Jump pack med fokus på Frontal assault, hack and slash)
Chrille = Chapter = Utramarines  = Librarian (psyker, combat mage..)
Robin = Chapter = carcharodons =Assault (Close Combat, Fast attack Jump pack, fokus på surgical strike, shock and Awe ambush)
Elias = Chapter = Black Templar = Tactical (Allround, High resistance against  warp abilites, rouge psykers and deamons..
Jocke = Chapter = Imperial Fists = Apothecary (Medical suport, Toxin/poisen master...
Magnus = Chapter = Dark Angels = Tactical (Allround, shooting focus, Kill team leader focus...)
Kristoffer = Chapter = Raptors = Devestator ( shooter, med sniper focus och sharp shooting)

De jag vet som också kommer att vara med är, Pontus och linea(som jag tror kommer spela Apothecary, White Scar chapter, Jonas kan inte vara med just nu eftersom han just fått tvillingar, men kan troligen om några månader igen...Simon har jag inte hört något från.. men någon sa att han ville lira Blood Angels , sanguinary priest...Möjligen har vi två killar till som kan tänkas vara intresserade.. Den ene kommer köra Raptors Techmarine och den andre Star Phantoms Devestator...(de har redan karaktärer sedan tidigare, som de kört ett möte med och inte fått någon Xp för eller renown...Razz (från den tiden då vi lirade detta som vanligt RPG..), de kommer troligen få göra om det mesta, eftersom det tillkommit en hel del böcker sedan de sist lirade...


Senast ändrad av Danne den mån aug 05, 2013 7:22 am, ändrad totalt 2 gånger
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor.. Empty Sv: Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor..

Inlägg  Micke sön aug 04, 2013 7:04 am

Danne skrev:Elias = Chapter = Black Templar = Tactical (Allround, High resistance against  warp abilites, rouge psykers and deamons..

Dark Templar? Du menar inte Black Templar? Very Happy
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor.. Empty Sv: Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor..

Inlägg  Jocke sön aug 04, 2013 10:25 am

jag sitter och målar lite mer terräng just nu, men kommer som sagt ner vid typ 2. ses då

ps. grattis Jonas Very Happy
Jocke
Jocke

Antal inlägg : 2541
Registreringsdatum : 11-07-20

Till överst på sidan Gå ner

Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor.. Empty Sv: Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor..

Inlägg  Danne sön aug 04, 2013 11:18 am

Micke skrev:
Danne skrev:Elias = Chapter = Black Templar = Tactical (Allround, High resistance against  warp abilites, rouge psykers and deamons..

Dark Templar? Du menar inte Black Templar? Very Happy

Tycker att jag skrev det hehe...
Danne
Danne

Antal inlägg : 1351
Registreringsdatum : 12-03-10

Till överst på sidan Gå ner

Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor.. Empty Sv: Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor..

Inlägg  Micke sön aug 04, 2013 7:12 pm

Danne skrev:
Micke skrev:
Danne skrev:Elias = Chapter = Black Templar = Tactical (Allround, High resistance against  warp abilites, rouge psykers and deamons..

Dark Templar? Du menar inte Black Templar? Very Happy

Tycker att jag skrev det hehe...

Menar du att jag såg fel, ser så ut. Är jag helt slut i huvudet... Kanske det. Razz
Micke
Micke

Antal inlägg : 971
Registreringsdatum : 12-03-05
Ort : Upplands Väsby

Till överst på sidan Gå ner

Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor.. Empty Sv: Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor..

Inlägg  Krisdoffer sön aug 04, 2013 8:32 pm

Var nere idag, såg hur häftigt ut som helst. Verkligen snyggt!


Kristoffer = Chapter = Raptors = Klass Devestator (shooter med en hel del snipe abillities Beware the Armour piercing -5 Bolt pistol Razz)
Krisdoffer
Krisdoffer

Antal inlägg : 299
Registreringsdatum : 13-04-21
Ort : Gällivare

Till överst på sidan Gå ner

Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor.. Empty Sv: Söndag 4/11 Deathwatch fixa karaktärer + bygga mera grejor..

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet